fredag 28 december 2007

Kvällsfotografering

Klicka på bilden så blir den större och lite läckrare
Nu har sonen och jag varit ute och fotograferat vår lilla stad i mörkret.
Vårt mål var att få en snygg panorama bild som jag kunde lämna in och få i canvasduk men vi lyckades inte hitta ett tillräckligt bra motiv.
Jakten får fortsätta...
Ni får hålla till godo med en kvällsbild över min lilla stad i väntan på den perfekta bilden.
Väntan kan ju bli rätt lång.
Idag har jag och lillsyrran varit på en dagsutflykt. Vi började vid tolv då bilen nos var inställd på Ikea. Där gick vi två in i omgångar eftersom vi inte ville att Kotte skulle få massa baskilusker på sig, de som vet säger att man inte ska hålla på att ha småbebisar i folksamlingar det går så mycket skit nu.
Där handlade syrran massa med saker som tex. barnstol, backar etc...
Sen var det min tur att lätta på plånboken så vi körde till Mio där handlade jag drickglas och en lampfot till mannen. Den blev lite dyrare än jag tänkt men jag valde mellan en billigare och denna och mitt hjärta föll för dyrare som så ofta.
Jag kunde inte bara få ur den ur huvudet så jag tror valet var det rätta.
Ni kan tyvärr inte få se den på bloggen för jag hitta ingen lampskärm som jag tyckte var bra utan kände att det hittar jag senare. Jag har tänkt ut hur jag vill att den ska se ut och hittar inga som uppfyller mina krav. Maken tyckte att jag var helknasig men så får det bli.
Själva foten och stången är klädd med skinn den är enkel och ganska strikt.
Syrran och Kotte väntade i bilen så jag hade inget smakråd mer än försäljaren och hon tyckte oxå att jag skulle ta den dyrare. (konstigt sa maken lite ironiskt)
Sen tog vi en liten lätt lunch på en hamburgerrestaurang
Fika med jättegod tårta fick vi hos storasyrran och av mig fick hon två ljushållare som man sätter fast med sugknopp tex i badrum på kaklet, jättefina från Åhlens. Hos syrran träffade vi hennes barnbarn jättemysiga tjejer de är så härliga.
Så hem och ut med sonen på fotokväll och nu myser jag framför datorn.
Kramar Tingeling

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin kvällsbild!
Jag brukar också oftast fastna för det dyrare alternativet. Då är det klokast att köpa det, eftersom man annars skulle ha gått och tänkt på den saken hela tiden.

Anonym sa...

Bilden är verkligen fin! Det kan vara rena reklambilden för er stad. Vad kul att du har gjort fina fynd i butikerna nu, du kommer säkert att hitta skärmen med stort "S" rätt som det är.
Kram från F
http://neverkeso.blogg.se

Lily of the valley sa...

Det ser mysigt ut i din lilla stad...
Den rätta skärmen kommer du att hitta med tiden.
ha en skön helg
kram Lily

Anonym sa...

Nu hittade jag dig igen - Äntligen!!!

jag ska oxå göra ett foto till en canvasduk. Det är så snyggt!

Är det ok om jag länkar hit??
Så jag inte tappar bort dig igen!!
Kram

Anonym sa...

Nej småbarn i folksamlingar är ingen bra idé...det går ju det här viruset..nåå vad heter det RS...nånting!

Och du haver shoppat...och bilden var jättefin!
Kramen Ninni