tisdag 25 december 2007

Min present till Kotte en affisch 1m ggr 70 cm. Klicka på bilden och den blir större.

Hoppas att ni alla har haft en trevlig julafton. Här firade vi med massor av fina klappar god mat och med hela släkten.
Julaftonens morgon blev precis som vanligt barnen (stora som de är med en stark traditionskänsla och ganska barnsliga ) letade lappar med med kryptiska meddelande som till slut ledde dem fram till ett paket. I år blev det ett eye toy spel till vårt play station 2. Ett spel som man ska använda hela kroppen för att vinna, helfestligt.
Efter denna intensiva klappjakt fick svärsonen sin julklapp engelsk bok om reklamskyltar inköpt i London av maken.
Klockan tolv stod julbordet uppdukat hos min bror och där samlades vi alla hela tjocka släkten och åt, snapsade, dansade långdans, såg Kalle Anka och delade ut julklappar.
Vi över 15 år har oxå ett jullotteri det går till så här alla som vill lägger 100 kr i potten och sen drar vi namnen på dessa och den som blir sist kvar vinner pengarna. Vi är ju som sagt var en hel drös så vinnaren fick 2000 kr och tvåan 400 kr. Det blev inte jag eller några av mina barn, jag åkte ut först.
Innan vi åkte hem fick vi kaffe kaka och den otroligt goda saffransglassen.
Hemma hos oss bjöd vi barnens farmor, farfar, mina föräldrar, två av mina systrar och kusinerna Kotte och Emma på julgröt och skinksmörgås på kvällen.
Efter gröten var det den stora julklappsutdelningen då tar vi ett paket i taget och njuter av att se allas glada och tacksamma miner. Denna stund tog hela två timmar men så är den underbar.
De sista timmarna på julafton spelade vi barnens morgon julklapp.
På dagen samlades runt 30 personer och på kvällen var vi bara 13st.
Runt midnatt somnade jag snabbt och ovaggat.
Nu när klockan är halvtolv nästan alla sussar fortfarande.

Mina julklappar

  1. Kameran Nikon 80 ( fick den lite innan)
  2. Brännare till när jag gör creme brylepudding av Stina
  3. Pyjamas och två muggar som jag spar på av Hannaoch svärsonen
  4. En fjärrutlösare till min nya kamera av Niklas
  5. Rengöringssätt till kameran syster yster
  6. Ett fint litet doftljus av syster yster 2 och kusin Emma
  7. Ett stort fint brunt doftljus av min lilla extra dotter kusin Nicci som är hemma i Schweiz under julen
  8. En chokladkaka och triss (vinst 25 kr.) av mamma och pappa.
  9. Av mig själv en god bok

Tack för alla fina klappar

ÖNSKAR ER ALLA EN GOD FORTSÄTTNING

TINGELING

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt och underbar din Julafton låter...tänk att ha så mycket folk omkring sig.
Trots att jag har många syskon, så firar vi inte ihop!
Vi är spridda lite här&där, annat var det när mamma&pappa levde och de hade kvar huset, då var det fullt hus med barn och vuxna!

Men jag är jättenöjd ändå med min Jul många kramar Ninni

Anonym sa...

Så mycket paket du fick. Du har säkert varit extra snäll :0)
Låter som du haft en trevlig jul.
Ha en bra fortsättning på den.

Lily of the valley sa...

Det låter som du haft en härlig jul :)
Jag önskar dig en god fortsättning
på julen
kram Lily

Lily of the valley sa...

Tackar :)
Vilken söt liten kotte :)
kram Lily

Anonym sa...

Det låter som en trevlig julafton:) Jag önskar dig en god fortsättning...den där lille kotte är ju bara så söt:) Kram på dig vännen! Mumin

Anonym sa...

Vilket härligt julaftonsfirande!! Kul idé med jullotteriet! Fina julklappar du fick. Affischen med bilder på det lilla knyttet är helt underbar. Jag önskar dig en god fortsättning!

Anonym sa...

Jag tycker det är en sådan himla skön känsla att man har några bloggar, som bara måste besökas varje dag. Din är en av dem. Eftersom jag också brukar få svar av dig, så räknar jag dig som en av mina bloggvänner. Ha en trevlig torsdag! KRAM!

Anonym sa...

glömde sist jag var här att kommentera planschen..den är ju jättefin!!

Kram Ninni

Anonym sa...

Ni verkar ha haft en mysig jul! Du fick många fina paket så du måste ha varit väldigt snäll i år.. :o)
Visst är det härligt att träffas så många på samma gång? Jag är ensamt barn så det blir inte så många här på jul men det är trevligt ändå.
Kramar till dig!

Malin sa...

Tack för den fina bilden som du jag och mamma fick i julklapp. Nu måste vi till Ikea och köpa ram så vi kan sätta upp den. Den var jättefin.

kram Jacob (Kotte)