måndag 31 december 2007

Året som gick (kommer aldrig åter)
2007

Januari
Året började med en besvärlig höftvärk som tog ca. 10 veckor och många tusenlappar att bli av med. Denna månad renoverade vi vårat vardagsrum och jag blev så nöjd.



före:






efter:
Jag hann med lite inköp och då främst inredningssaker.





Fika med kompisar och nära och kära blev oxå av.

Däremot vadet som jag ingick med sonen blev ett fiasko både för honom och mig.




Februari
En ganska lugn månad, höften blev okey, så skönt så.

Vi hade tjejfest och badade i tunnan, åt god mat, drack, skrattade och hade kul.

Första gången jag badade i tunna.


Vi i familjen och Malin hade en skön och härlig fotodag vid havet. Det var kallt och det fanns både snö och is.



Ett annat gäng som jag hann träffa var vårat vinlotterigäng. Denna gång vann jag.



Mars

Vi har så många födelsedagar i mars och 2007 ägnade vi nästan helt åt maken och de andra kom lite i skymundan.

Sonen fyllde 21 år och dottern fyllde 24år.

Maken fyllde ju 50 år och vi firade denna stora dag i Schweiz och i min stora syster familjs alpstuga. De var så snälla och lånade den, tack.



Födelsemiddagen firade vi på en liten alprestaurang i Ruschein. Så mysigt







När vi kom hem stod denna fina bukett till maken på bordet, gulligt.


Jag köpte vaxduk och sydde kuddar till mina utemöbler.
April
Denna bok lånade jag på biblioteket och hade många trevliga stunder med.
Det pyntades påskfint i vår lilla stad




Och många är mina projekt och detta var ett av dem. Maken fick avsluta detta. Våren är så härligt blommorna kommer tillbaka. Detta är tulpaner från HollandDenna dag glömde jag bort men maken påminde mig men denna vackra bukett

Maj

Det största händelsen denna månad var att sonen slutade skolan och kom hem







Jag älskar maj månad denna bild får visa ur ljuvlig denna månad är.Syster yster fyllde 39 år och titta i den magen ligger lilla Kotte.
Juni

Lilla jag börjar med att fylla år denna månad.

Min kära mor fyllde 75 år en riktig pigg jubilar
Vi får fira en regnig midsommar men detta är ju svenska sommar eller?Ljuva härliga sommarkvällar och med lite ljus som lyser upp.





Juli

Vi var på 90-årskalas på Ulriksdalsvärdshus






Vår årliga semester vecka med alla barn och respektive gick i år till DanmarkVi hade en mysig vecka med hyfsat fint väder.










Sommaren verkade regna bort.



Min blogg fyllde 1år

Grattis!!!



Augusti
Stora syster och jag tog våra yngsta tjejer och stack till Kreta där hade vi en underbar veka med sol och salta bad.

Lilla Kotte såg dagens ljus tre veckor för tidigt. I augusti får bloggen pimpim11 vila lite efter lite funderingar. Tingeling föds och blir min nya blogg.

September
En lugn månad bloggade lite mindra tror jag.
Syster Yster och Kotte flyttade till Vår lilla stad






Oktober
Min syster Ninnie från schweiz och hennes dotter Nicole kommer till sverige och vi gör lite utflykter bla. till sthlm
Nicole stannar i sverige och börjar jobba här, kul.
Jag får massor med äpplen från en kompis.






Våran yngsta tjej fyller 17 år.

November

Min julklapp fick jag en Nikon d 80, Jippi!!!!
Lite kvällsbilder som sonen och jag fotadeJag julpysslade med kompisar hemma oss en kompis.





December
Blev det lucia firande på jobbet och på kvällen i vår lilla stad.
Jag tog en liten blogg paus.
Dottern och mågen flyttade till söder i sthlm.
Vi firade en mycket trevlig jul med hela tjocka släkten.

Ett helt bloggår är till ända.



Nu önskar jag er alla ett gott nytt år!!





























































7 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilekt härligt inlägg!Skitfina bilder!
Gott nytt år på dig!
Kram!

Anonym sa...

Ett sånt jättefint inlägg om året som gått!! Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År vännen. Kram på dig!

Anonym sa...

Du har ju haft ett toppenår! Hoppas 2008 blir lika bra! Gott Nytt År! Kram, Fia
http://neverkeso.blogg.se

Lily of the valley sa...

Vilken härlig summering av året.
Underbara bilder.
Gott Nytt År önskar Lily

Anonym sa...

Kanonfina bilder!! Ett bra inlägg..månad för månad :)
God fortsättning 2008...*kram*

Anonym sa...

Jättefint! God fortsättning på det nya året!

Anonym sa...

Kul att läsa en sammanfattning om ditt år! Jag hoppas att 2008 blir ett fint bloggår.