söndag 26 augusti 2007

Flaskposten

Den här flaskposten sa min son och min svärson att de hittade på stranden i Lökken i somras..
De pratade på och drog till en historia som jag gick på.
Vad spännande vad stod de på lappen i flaskan och vem hade slängt i flaskan ? Skulle vi öppna och läsa lappen tillsammans, åh så spännande.
Så här efteråt så förstår jag verkligen inte hur jag kunde tro på dem, de är ju alltid så "full i fan"
och det vet jag.
Oj vad de hade roligt åt mina undranden. Tillslut såg jag att de smålog åt mig bakom min rygg.
Det hela slutade med att vi alla skrattade men hos mig satt det långt inne jag kände mig förådd på något sätt, utlämnad. Killarna hade gjort ett bra jobb stoppat in en lapp och lagt flaskan på ett trovärdigt sätt och fotograferat med solen rätt för att få en fin skugga.
Så här efteråt tycker jag historien är gullig och ett fint minne som jag blir glad åt att tänka på men då blev jag lite sur kan jag så efteråt villigt erkänna.
/Tingeling

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ja du såna är dem "illbattingarna"...klart dem ville skoja med dig och att du gick på det var ju ännu roligare. Mina barn lurar mig också ibland för jag är så blåögd att jag tror på allt:)) Ha en trevlig dag vännen! kram

Anonym sa...

Sicka busar..men det var ju kul!

Kramen

Anonym sa...

Vilket roligt bus!!!

Anonym sa...

Ha en skön dag..kramen

Anonym sa...

Ha en trevlig dag idag Kram