onsdag 29 augusti 2007

Onsdagsbloggningen

Idag började jag tidigt på jobbat och slutade redan vid tolv.
Efter jobbet cyklade jag och mötte syrran, mamma, sonen och lilla Kotte.
Vi köpte varsin triss och gick och fika, vinsten skulle vi dela.
Vi vann hundra kr. som vi tog nya lotter för och då blev det ingen vinst. Det slutar ju alltid så att man förlorar till slut.
En av mina bästa vänner önskade sig bara trisslotter när hon fyllde trettio (nästa år fyller hon 40) Hon hade bestämt att hon skulle ta ut alla småvinster som nya lotter. Hon fick hålla på ett tag med att skrapa hämta nya lotter osv. Men hur slutade denna historia, jo ingen vinst
Det fick mig att inse att oftast förlorar man till slut i långa loppet.

Det skall bli roligt och se om hon till sin 40-årsdag bara önskar sig trisslotter. Jag har föreslagit att hon ska beställa en solresa maila alla vänner och berätta var hon firar sin födelsedag och bjuda dem på tårta på sin dag. Tänk vad kul det kunde bli om vi var många som bokade en resa till samma hotell och firade hennes dag. Men det är ju typiskt mig säger endel eftersom jag älskar att resa på solsemester.
Själv tycker jag att det är en toppenide och jubilaren verkade tycka att iden var spännande.

Imorgon börjar jag tidigt igen så det får bli en tidig kväll.
/Tingeling

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack!
jag tyckte du hade en utmärkt ide, där!
Här i USA är det så bra för du håller inte kalas för dig själv, det är alltid nära och kära som ordnar det! Toppen bra tycker jag!
Kram Bodil.

Anonym sa...

När jag fyllde 50 så åkte vi 6 stycken till Madeira, va kul vi hade!! Den semestern glömmer vi aldrig nån av oss. Den var hellyckad! Ha en go dag idag! Kram på dig!

Anonym sa...

Låter toppen tycker jag..bara njuta och ingen behöver ställa till med fest!

Kramen

Anonym sa...

Tittar in och önskar en godnatt!
kramen!