lördag 6 oktober 2007

Åh härliga lördag morgon man får sova så länge man bara vill.
Så kvart i nio slog jag upp mina små gröna ögon och böjade läsa Mari ljungstedt senaste deckare.
Idag kanske det blir en liten utflykt vet inte ännu men vi får se när maken är klar med bilen.
Han ska köra till soptippen med massor av skräp både från trädgården och förrådet och dessutom tidningar.
Det som lockar lite är ett ställe som heter www.mangfaldenshus.com/1.htmloch ligger utanför SöderTälje ett par mil. Det är ett kul ställe ibland hittar man massor ibland ingenting. Är ju lite sugen på att se jul
sakerna lite tidigt kanske men jag älskar julen och ska byta ut min ärtgröna färg i vardagsrummet till röd.
Och det tar sin lilla tid och det ska sys och fixas med kuddar.
Helgen går i soffpotatisens tecken och det behövs. Imorgon ska utemöblerna vinter förvaras och sen är det mesta fixat inför vintern. Vi har en gemensamn städdag på området om ett par helger.
Igår kväll gjorde jag en god middag från Niklas mat med kyckling, persilja, citron etc.
Till efterrätt en chokladmousse med 70% fin choklad så jag räknar inte detta till godis.
Har nu hållt mig från godis och cola light i två och en halv vecka. Bra tycker jag själv vikten vet jag inte än eftersom jag inte våger ställa mig på vågen. Inte förens jag kommer ner i byxorna som jag hade tidigt i våras innan jag ramla ner i godis och matträsket.
En trevlig dag önskar jag er alla /Tingeling...

8 kommentarer:

Anonym sa...

soffpotatis weekend låter bra tycker jag..du jobbar så mkt i veckorna..passa på & njut av ledigheten..
Godis träsket är hopplöst att ta sig ur..duktigt av dig att kunna det! Många överdriver & börjar på gym & tar i så det knakar första 2 veckorna..sen orkar man inte hålla det där tempot..bra att va sog själv då..köra sitt eget race :) *kram*

Anonym sa...

Hur ser min blogg ut hos dig? Ser den korrekt ut?

Anonym sa...

Apropå jul så har vi också en tidig julmarknad här nere på Norra vrams slott. den brukar vara i slutet på den här månaden, lite tidigt.
Ha en trevlig helg.

Anonym sa...

Låter som en perfekt helg!

Ha det gott!
Kram!

Anonym sa...

Låter som en härlig helg!
Ha det så bra!
Kram

Anonym sa...

Lät som en härlig lördag...själv slet jag från morgon till kväll!

Kramen

Anonym sa...

Det låter som en riktig toppendag! Hoppas du fyndade julsaker!
Kram, F

Anonym sa...

Blev färgen bra?? Min blev lite för mörk tycker jag..men men jag får lägga i lite slingor i stället..kram