lördag 27 oktober 2007

Äppelkriget!!!!!


Äntligen har jag lite tid att blogga efter en intensiv vecka. Kvällsmöten på jobbet flera stycken men nu är det lugnare. Jag arbetade för många timmar så jag og ut komp igår.

Så gårdagen tillbringade jag med svägerskan i affärer hittade inte mycket fast jag verkligen ville hitta nåt. Så tillslut blev det en stickad tunnika på Lindex och lite kläder till Kotte.

Idag har jag tagit hand om äpplen som en trevlig jobbarkompis gav mig i veckan .

Nu har jag fryst in 6 stora påsar färdigtärnade äpplen och har hälften kvar att fixa imorgon.

Så det får bli mycket äppelpaj i vintern.

Lita bilder från äppelarbetet från dagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du känner dig nöjd nu. Både shoppat och tagit hand om äpplena.
Ha en trevlig söndag.

Anonym sa...

Ohh va gott med äppelpaj!

Perfekt att ha färdigt i frysen..ha en bra dag, kramen

Anonym sa...

Visst är det härligt att ha äpplen i frysen! Äppelpaj är inte helt fel. I år har vi fått hela 15 äpplen på vårt träd, i flera år har det inte blivit något.
Men vi brukar få massa äpplen av mina svärföräldrar att lägga i frysen.
Kram!