måndag 15 oktober 2007

Måndag kväll!!!

Jo nu sitter jag här och har lite ont i tanden men så här efter gör det inte nåt om det ömmar lite.

Jag var som ett asplöv när jag skulle gå in till tandläkaren men jag tvingade mig in i väntrummet.Sen fick jag sitta och vänta lite han var lite sen . Men det gör det bara värre.

Jag vet att jag skrämmer upp mig själv och då blir det värre men det är bara så......

Jag fick ordentligt med bedövningar men ligger stel som en pinne under hela tiden. Och tungan bråkade hela tiden med borren och tandläkaren, han sa att jag hade en mycket stark tunga så han fick ligga i för att hålla den på plats.

Nu får vi hoppas att denna lagning räcker och att tanden inte bråkar mera för tandläkaren sa att han var nära pulpan men
trodde inte att jag behövde rotfylla men har man otur så...

Han tyckte att det var mycket konstigt att jag inte hade haft tandvärk och även att det var synd för då upptäcker man hållet snabbare. Nu tror ni förståss att jag aldrig går till tandläkaren men en gång om året masar jag mig dit.
I fortsättning kommer jag vara där två ggr om året.

Nu lämnar jag detta ångetsladdade ämne.

Annrs är det bara bra här och idag fick jag och min kollega beröm av chefen som fått ros av några av våra "kunder".

Jag ska ikväll läsa slutet på Karin Alvtegens bok Skugga sen blir det Mari Jungstedt senaste.

Nu ska jag ta lite kväll här så vi hörs och ses!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att det gick bra hos tandis :)
Beröm behöver man lite oftare än man får..det va ni säkert förtjänta av! Natti kram..

Tingeling sa...

Natti natti Anna kram Ting...

Anonym sa...

Aldrig kul att gå till tandläkaren. Även om det inte svider i munnen så svider det i plånboken :0)
Kram och ha det gott.

Anonym sa...

usch och fy för tandläkare...........både obehagligt och DYRT!!

Ha en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Åh du klarade det...va härligt...usch vad jag känner igen mig hos dig när du beskriver din tandläkarångest.....lääskigt och jag som går 4 ggr om året.....shit!! Ha en go kväll! Kram

Anonym sa...

Skönt att det är över...och det gick ju bra!

Stackars lilla Ting..klådde jag dig i Mumins tävling, men du kom ju på silverplats..hihi!

kram, kram

Anonym sa...

Vilken tur att det gick bra hos tandläkaren! Nu kan du ju koppla av ett antal månader....

Anonym sa...

Bra att du klarade det besöket! Jag är också väldigt nervös innan men jag stålsätter mig. När allt är klart får jag ligga kvar i stolen en stund, annars svimmar jag... Pinsamt! :o))
Kram och sov gott!

Anonym sa...

Hej vännen! Nu hoppas jag att du har en bra dag idag! Kram på dig!