tisdag 12 februari 2008

Ja nu är det redan tisdag eftermiddag och jag har jobbat två dagar efter min två veckors sjukläge. Hostar gör jag rejält fortfarande och behöver ta hostmedicinen för att kunna jobba.
Det är kul att vara tillbaka på jobbet igen men känner ibland att jag är i en liten egen värld
De andra informerar mig om allt som har hänt när jag varit borta och det känns ibland som det går in genom ena örat och ut genom det andra. Vi får se hur mycket som stannar kvar i mitt lilla huvud.
Tisdag är min tv-kväll
  1. 19.00 Unga mödrar kanal 5
  2. 20.00 Kolonilotten Iris tv4 plus
  3. 21.00 Små i stora världen tv4 plus

Annars brukar jag inte se så mycket på tv jag har så mycket annat jag vill hinna göra.

Det är klart att när jag var sjuk så blev det väldigt mycket tv i allafall andra vecken då jag inte hade feber utan orkade vara uppe. Vi har nämligen ingen tv i sovrummet utan man måste orka vara uppe för att se tv hos oss. /Tjingeling

9 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att du är på bena igen...men att inte hostan går över med den dundermedicinen?? Konstigt.....ta det försiktigt vännen! Kram på dig! Mumin

Anonym sa...

Du har du tagit sänkan? Om den är hög kanske du behöver penicillin. Min hosta gick över när jag hade fått min antibiotikakur plus hostmedicinen. Det är kanske där skon klämmer? Krya på dig!

Lily of the valley sa...

Ville bara säga hej och tacka för din uppmuntran! Roligt att du är på benen, men inte att du jobbar när du har en sådan hosta och tar dunderhostmedicin. Var rädd om dig!
Kram Lily

Anonym sa...

Vad skönt att du är "back in business"! Ta det lite lugnt nu när du har haft ett par jobbiga veckor, och se till att återfå krafterna igen. Kram, Fia

Anonym sa...

Men att den jäkla hostan inte går över,,hur orkar du jobba??

Har dom kolat sänkan på dig så du inte har Mykoplasma??

Kryapådejkram Ninni

Anonym sa...

Sänkan är kollad så det var virus sa läkaren. Det var ju när han sjukskrev mig så jag hoppas att det stämmer. Slls pratar om långvarig hosta kram Tingeling

Anonym sa...

Ta det lugnt bara..inte jobba så du brakar ihop ..
Se nu till att få bort hostan..Kram!

Lily of the valley sa...

Skickar många kramar tillbaka till dig och hoppas du mår bättre :)
Var rädd om dig :)
kram Lily

Anonym sa...

Hej då vännen...nu far jag iväg på ett par dagar. Sköt om dig! Kramar Mumin