lördag 16 februari 2008

Jo ni kommer inte tro mig men jag hardenna lördagförmiddag
tillbringat hos farbror doktorn. Det är tur att de finns.
Jag började igår kväll att må lite dåligt fick ont när jag kissade
osv. mådde verkligen piss.
Ringde jouren på primär vården men jagkunde inte få nån hjälp utan skulle vänta till idag. Det råd jag fick var att ta 1g alvedon + ipren 400 ml och sen ringa som i morse och då skulle jag få en tid. Fullproppad med värktablettter så tog jag mig igenom natten. De rekommenderade oxå tranbärsjos ochdet hade jagredan börjat dricka.
Träffade en riktigt trevlig läkare han undersökte mig nogrannt
en klockren urinvägsinfektion men han var noga och lyssnade på lungorna massor.
Ingen lunginflammation men jag fick ny hostmedicin och han sa att det tar tid att komma igen efter influensa
Så nu har jag fått pensillin och hoppas att jag kommer bli frisk.
Nu ska jag vila
Tjingeling

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha en himla otur med din förkyldning! Skönt ändå att komma iväg till läkaren så de får kolla igenom en ordentligt.
Skickar en krya-på-dig-kram!

Anonym sa...

Vilken otur. Kraya pa dig nu. Verkar segt med influensan.

Kramar Ninnie

Lily of the valley sa...

Vilken tur att du kom iväg till farbror doktorn så du fick pencillin och ny hostmedicin.
Att han dessutom är trevlig och gör en fullständig undersökning. WOW!
Skickar en KRYA-PÅ-DIG-hälsning och MASSOR med KRAMAR :)

Lily

Malin sa...

Skickar över en krya på dig kram från Jacob och mig

Anonym sa...

Nää inte det också..stackare!

Jag har uretrit och magsjuka..skitkul!
Det värsta är ju att jag inte har kunnat ta min medicin, ska försöka mig på en tablett lite senare!

Kryapådejkram Ninni

Anonym sa...

Ja penselin är ända utvägen. Det känns bra nästan direkt. Trots att jag vet att jag får nässelutslag av penselinet så tar jag det hellre, så får de skriva ut en motmedecin mot utslagen sedan.
Krya på dig/Helena.