måndag 25 februari 2008

Måndag eftermiddag!
Vilken underbar dag varmt och solen strålade från en klarblå himmel. Som vi mina arbetskompisar och jag sa om vi bara tittar upp mot himlen skulle man kunna tro att man var i ett varmt land men sen kom verkligheten ikapp och vi såg alla vinterkläder runt omkring oss.
Vi intog vår lunch ute i det fria och barnen och vi njöt av "vår" värmen. Att se alla barns förväntade miner när de frågar oss "ska vi äta ute idag"? Då skulle inget få mig att säga nej och släcka deras stjärnögon. Nu har jag sån tur att jag tycker oxå om att vara ute och vill äta ute så ofta som det bara går.
Idag har jag faktiskt kännt mig närvarande på jobbet för första ggn på fyra veckor så idag har jag varit till lite nytta. Men mina arbetskompisar är ju så snälla och förstående.
Efter jobbet så har jag vilat och nu är jag lite sugen på att röja upp lite här hemma, den känslan var längesen jag hade.
En sak som gör mig lite glad är att det kanske blir en bloggträff nu till våren och det vore ju jättekul.
Att få möta de som jag på ett eller annat sätt har daglig kontakt med. Så nu får vi se var och hur det blir.
Ikväll blir det chili con carne med pain riche till.
Tjingeling

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här ocksa toppenväder och varmt. Kan sitta ute solen i t-shirt. Nog är det skönare med var o sommar.
Ninnie

Tingeling sa...

Jovisst jag tycker bäst om vår och sommaren kram Tingeling

Anonym sa...

Du har ju följt min blogg en längre tid. Tycker du att innehållet i min blogg har ändrat sig?

Anonym sa...

Låter som en härlig dag?
Här har vart vårväder idag..kram på dig! / Anna

Anonym sa...

Va härligt ni haft det idag då!! Jag fattar inte att inte dessa baciller kan vika hädan.....min förkylning går ju aldrig över:( Nu du är det snart spikat med bloggträffen:)) ha det gott Kram Mumin

Anonym sa...

Vilken härlig dag! Här har solen också visat sig och det såg så härligt ut. Men så gick man ut och det blåste småspik. Men stod man i lä var det riktigt skönt.
Roligt med bloggträff!