söndag 3 februari 2008


Söndag

Dagen började som en vit fin vinterdag men redan efter ett par timmar så blaskade allt bort. Synd på ett sätt men bra på ett annat, jag längtar ju så mycket till våren och vill ha en lång och fin sådan.

Nu skulle några vinterveckor kännas helt fel.
För ett år sen planerade vi för fullt makens femtioårsresa en resa till Schweiziska alperna. Nu har jag så smått börjat tänka hur jag vill fira, min femtioårsdag kommer att infalla i juni 2009. Exakt samma vecka som min yngsta dotter tar studenten.

Jag kommer aldrig orka ha två stora fester samma vecka.

Så nu är frågan ska jag fira min vid ett annat tillfälle och bara åka iväg med maken under själva dagen på nåt eller?

Roligt att småfundera så här innan. Jo jag har ju lite tid på mig sådär ett och etthalvt år.

Jag har ingen feber längre tror jag i allafall men jag håller på att hosta livet ur mig. Nu har jag lånat makens allergi medicin och tänkte låna mammans starka hostmedicin till natten.

Det känns ju väldigt snopet om jag inte kan gå till jobbet imorgon bara för att jag har hosta, visserligen lite mer än bara vanlig hosta men ändå. Alla som jag pratar med säger att hostan kan sitta i bra länge efter och jag kan ju inte vara hemma och vänta till den slutar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Halva nöjet är ju själva planeringen tycker jag. Vad ska man göra, vart ska man resa.
Låter inte roligt det där med hostan. Tyvärr har jag hört att den kan sitta i ganska länge..
Kramar!

Anonym sa...

Ja du det ordnar sig nog med firandet. Jag firade min 50 årsdag på Madeira....det var inte fy skam men det är snart 5 år sedan. Jisses vad tiden går fort!! Va skönt att du är feberfri men ja den där hostan är för bedrövlig, man hostar så man håller på att spy. Usch otrevligt!Krya nu på dig riktigt ordentligt! Kram vännen! Mumin

Anonym sa...

Fy fasen för att hosta..ja allergimedicin kan hjälpa..är det Bricanyl??
Coccilana till natten...bra men ack va trög maggen blir.

Kryapådej..kramen Ninni

Anonym sa...

Se till att bli frisk innan du går och jobbar! Sköt om dig ordentligt så du inte drar på dig något riktigt långvarigt. Kram, Fia

Anonym sa...

Ja man sover gott på den medicinen..det är ju morfinliknande i den!
Men jag blir trög imagen..tydligen vanligt, hoppas du slipper det.

Suss gott..kramen Ninni

Anonym sa...

Jag fyller femtio i oktober och jag anar att min familj håller på och kokar ihop något.
Nåväl sockorna - jag la upp 56 m med stickor 3,5 och det ser ut att blir bra. De blir väldigt elastiska. Sen frå man inprovisera lite vid hälen, ca 24 v så att man plockar upp 12 maskor vid sidorna. Annars är det bara att sticka på. Lycka till, hör av dig igen om du får problem.

Anonym sa...

Jag tycker våran plan till nästa jul är värd att sikta in våra gubbar på. Med lite list och finurlighet brukar allt ordna sig:)
Svägerskan
PS Gick det bra idag?