måndag 4 februari 2008

Nu tror ni förstås att jag är på jobbet och gör lite nytta och så var det tänkt men inte blev det så.
Jag hostar så jag tror att lungorna ska hoppa ut och revbenen ska trilla ner som plockepinn.
Min lille söte svägerska fixade så jag kom till doktorn istället och han undersökte mig och konstaterade virus med ihärdig hosta. Domen sjukskrivning hela veckan och
dunderhostmedicin. Nu sa han att om hostan vände kunde jag kanske jobba fram emot onsdag torsdag sådär
Man blir väldigt trött av denna hostmedicin men det gjorde inget sa doktorn jag kulle ju ändå vara hemma och vila ett par dagar till.
Vad jag tycker synd om barnen om de mår som jag och inte kan förmedla detta trötthet och och mattningskänsla.
Ofta så kollar man febern och en feberfri dag och sen iväg till dagis och jag har varit feberfri i fyra dgar men känner mig ändå inte pigg.
Just nusitter jag och äter granatäpple och försöker bli frisk.
Tack snälla lilla svägerska för hjälpen idag!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart tar jag hand om mina privata patienter.Vi byter ju lite tjänster du och jag och snart när du piggar på dig så kanske jag kommer över någon kväll:)
Svägerskan

Anonym sa...

Bra då har du fått lite "meduxin" så kanske det lättar lite?
Coccilana eller?? den brukar vara bra! Krya på dig nu gumman & vila dig mkt!! *kram*

Anonym sa...

Ja jag hade samma hosta som du tror jag och man blir dödstrött av att hosta hela tiden och sen så är man så in i bänken trött....vila dig nu vännen och pilla lite navelludd:)) Kram och ha en go dag under filten. Mumin