måndag 3 september 2007

Före och efter bild

Nu har jag lekt och lyssnat på en cd om photoshop och tänkte jag skulle vissa er en före och efter bild. Nu är ju smaken som baken alltså delad så det jag tycker är vackert kanske ni inte tycker om. Jag gillar när havet blir maffigt och tungt.
Här har jag rätat upp horisonten lite och sen har jag ändrat ljus och mörker i bilden genom att jag jobbat med nåt som heter kurvor och nivåer.
Jag har även lagt till en vit ram på båda bilderna men det syns inte här.
Så vilken bild föredrar ni?
Jag kan bara inte sluta leka i photoshop så det blir kanske för överarbetat ibland.



10 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, dottern snusar på till sen morgon. Ibland vaknar jag så tidigt bara, när jag har många tankar som far rundor.
Jag tycker om båda bilderna. Den första år sommar, värme, ljust och vackert. Den andra talar om att havet är mäktigt, kallt, kan vara farligt mm. Tycker jag, tralalala.
Ha nu en underbar dag!
Kramiz Bodil.

Anonym sa...

Jag gillar den första bilden bäst men du kan ju få till det så bra så lek du lite till:)) Kram

Anonym sa...

Gillar båda bilderna!

de kan användas i olika syften.........den understa bilden ser mer "hotfull" ut och den översta visar ett "snällare" hav!

Visst är det kul att labba!
Längtar efter min cd!

Kram!

Anonym sa...

Måste ju kolla in mina bloggbesökare:) Fina bilder! Skulle vilja ha tid att leka mera. Hav är mäktigt och båda bilderna är fina. Mysig blogg, kommer säkert tillbaka!

Anonym sa...

Jag gillar den nedre bilden mycket..läckert!

Ha en goo kväll, kramen

Anonym sa...

Jag gillar båda bilderna!!

Anonym sa...

Den sista.
Den ser ut som på kvällen när solen håller på att försvinna för gått.
Kram.

Anonym sa...

Vackra bilder båda två. Den första får mig att tänka på sommaren och varmt vatten. Den andra på den stundande hösten, ett hotfullt stormande hav.
Visst är det kul att leka med bilder!
Ha en härlig dag!

Anonym sa...

Hej Tingeling! Ha en go dag idag. Kramelikram

Anonym sa...

Jag håller med om att båda bilderna är fina. Den första är vacker och den andra är mer "mäktig". Det är verkligen kul med photoshop, jag kan fastna i timmar. Kram, F
http://neverkeso.blogg.se