torsdag 20 september 2007

Ojoj så jobbigt och svettigt det var på Yoga idag.
Det känns som jag hamnat i lite fel grupp. En del kan jag väl efter 3 års Yoga men i min grupp är vi bara 4 tjejer resten killar och de har ju en sån enorm styrka men kanske lite sämre balans.
Jag har inte nån direkt styrka och balansen är inte den bästa men man sporras ju av andra och det är ju bra.

Så nu ligger jag i soffan och är så godissugen men det är inte tillåtet att äta.

Jag ska väl inte berätta detta egentligen men nu har sonen och jag slagit vad igen....
Varför slår jag alltid vad med folk eller tävlar mot dem när jag nästan alltid förlorar.
Dessutom så blir jag lite kaxig och tror att jag ska vinna, suck!
Nu är det gjort igen sonen och jag har slagit vad vem som kan hålla ut längst. Jag får inte äta godis eller dricka cola light (mitt bästa) och sonen får inte snusa. Nu är det så att han får tugga nikotin tuggummi och jag får dricka sprite zero men jag är coka cola light fans.
Att han får ta nikotin tuggummi är litet hjälpmedel men det ska oxå trappas ner hela tiden.
Nu är det inte många som tror på mig men det sporrar mig lite mer.

Som en liten parentes är att maken vann stegtävlingen men det pratar vi inte så mycket om här hemma av olika skäl.

Ha det nu så bra ni bara kan och njut av livet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Yoga hade varit kul att prova på. Jag har testat chigong (stavas det så?) och fick en sådan migrän efteråt.
Ha det gott.

Anonym sa...

Och var ligger skillnaden i Cola light och Sprite Zero....är inte det samma sak??

Ja lycka till i vadslagningen..haha, kram

Anonym sa...

Cola Light är inte farligt, det kan du ju dricka, men bra att du avstår från godiset, mycket kalorier i det och vad duktig du e som börjat med yoga igen!! Bra gjort! Ha en bra fredag! Kram

Anonym sa...

Skillnaden är att sonen gjorde upp vadet och gillar inte cola light och vet att jag är näst intill beroende och han tycker det ska kännas lite likt hans snus slutning
kram Ting........

Anonym sa...

Hoppas du får en bra dag!
Kram från en annan cola light narkoman!
Kramen!

Anonym sa...

Det är nog klokt att avstå även från Cola Light, för drycker med sötningsmedel kan vara ganska förrädiska. Man tänker att det är positivt när man drar ner på sin sockerkonsumtion, men sötningsmedlet har större effekter på kroppen än man tror. Säger jag kaxigt, och fortsätter med mitt temissbruk...
Och jag hoppas givetvis att du vinner över sonen! Kram, F