söndag 9 september 2007


Så här ser telefonkiosken ut i vår lilla stad ut. Jag tror bara att vi har en men är inte säker.
De är på väg att försvinna ur tiden. Jag har endel goda minnen från dessa bla så tittade vi alltid under plankgolvet i telefonkiosken när jag var liten. Där kunde man hitta pengar enkronor och det var mycket pengar på den tiden. Om man råkade hitta fler kronor var lyckan gjord.
Sen var det bara tvärs över gatan och så kunde man handla godis i Åkes tobak.
Jo ni det drygade ut veckopengen.......
Nu är det en annan tid. För nåt år sen behövde jag ringa hem när jag var på stan och jag var mobillös.
Först var det nästan omöjlig att hitta en telefonkiosk i den staden och sen gick det inte att ringa för vanliga pengar utan man skulle ha speciella kort. Kortet skulle inhandlas i en bestämd affär och det var inte lätt att hitta en affär som sålde dem. Tillslut hittade jag äntligen det och fick tag på ett kort och en telefonkiosk som gick att ringa på Puh!!!!
Efter det såg jag till att ha min mobil med mig för jag ljuger inte om jag säger att det det tog en timme att få iväg telefonsamtalet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så gjorde jag med...precis en sån telefonkiosk finns det i karlstad med!

Bra att du inte blev ledsen för jag menade inget illa..absolut inte!

Snart du kommer bebisen skratta åt allt och alla!Kramiz

Anonym sa...

Jättefin header,så fint du har här inne...*kram*

Anonym sa...

Vi har också en sån fin telefonkiosk i vår lilla stad. Jag vet inte om den fungerar. Annars tar man nästan för givet att alla ska ha mobiler med sig och vara nåbara dygnet runt. Det kanske har blivit en stressfaktor för många. Min telefon har krånglat sedan den 3 augusti pga trassel då vi bytte abonnemang, och jag får inte mitt vanliga nummer förrän den 14 sept! Först blev jag väldigt störd, men nu tycker jag nästan att det är vilsamt. Sköt om dig! Kram

Anonym sa...

Tack Anna kul att du hitta hit /Ting...

Anonym sa...

Kanonfin och färg sprakande header!

Det där med telefon kiosker är svårt.

Känner igen de problemen du skriver om,men även de att hitta pengar under golvet eller i retur facket:)

Ha en skön kväll!
kram!
ps.hoppas vi får cd skivan i morgon!

Anonym sa...

En riktigt gammaldags telefonkiosk, den var jättefin. Här tror jag inte den skulle få vara ifred, allt förstörs ju...Kram på dig!

Anonym sa...

Vi ska till Platanias. Har du varit där? Jag har aldrig varit på Kreta så jag vet inte vad som väntar. God mat och sol hoppas jag! :o)

Anonym sa...

Jag ska dricka en drink för dig när jag är på plats!
Kram