måndag 3 september 2007

Ikea - nu kommer vi

Jo till slut fick jag äntligen med mig några frivilliga (?) Det blev en lätt övertalning bara och sen drog vi iväg.
Det var jag, mamma, syrran , Kotte och min son som styrde näsorna mot Sthlm och Ikea.
Nu gjorde Kotte en stor insats vi fick parkera på familjeparkeringen, äntligen!
De har ju en vakt där som är energisk och inte släpper förbi några bilar som inte är familjer och det har jag svurit några ggr över. Idag tyckte jag vakten gjorde en fantastisk insats. Visserligen försökte han stoppa mig men såg inte Kotte först men sen upptäckte han honom och det var bara att rulla in.
Varför jag gillar dessa parkeringar så mycket är för att de är så breda och bra. Vi har en ny bil och sådana gigantiska parkeringsplatser brukar vara som gjorda för att få märken på bilen.
Och sen är det så lätt att komma in och ut i bilen.
Jag hittade det jag ville ha på Ikea ett högt smalt skåp till vår lilla toalett så inte alla saker ligger huller om buller. Det blev ett jättefint romantiskt skåp och nu är det så fint där inne.
Sen blev det lite småköp som ljus, värmeljus m.m
En vandring på barnens Ikea blev det nu när man har Kotte att tänka på.
Jag fick "plocka undan " nojja" efter att jag fixat badrummet så jag fortsatte i kök och vardagsrum.
Om en stund ska jag ila till jobbet Ha en skön måndag alla ni bloggvänner
kram Tingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Ikea är roligt men jag blir dödstrött när jag är där för det finns så mycket att titta på så man blir alldeles blind. Ha en bra arbetsdag idag Kram

Anonym sa...

Svar till Tingeling: Undra om det är så att de flesta föredrar coca-cola, om de inte dricker kaffe? Coca-cola innehåller ju faktiskt lite koffein. Light dricker jag, för att det inte innehåller vanligt socker. Men om det är så mycket bättre, det vet jag inte. Jag inbillar mig det iallafall.