torsdag 6 september 2007

Två boktips

Här kommer två boktips. Den ena rek. en på biblioteket mig och den andra kunde jag inte gå ifrån i affären.
Strax före sin sextonde födelsedag skjuter Kevin ihjäl sju skolkamrater och två av skolans anställda. Hans mamma Eva är den enda som inte är förvånad över det som hänt. Ända sedan Kevin var nyfödd har hon anat att något inte står rätt till med sonen, men ingen har lyssnat på hennes varningar.
Efter morden försöker Eva bygga upp sitt liv igen, och under tiden skriver hon brev till maken Franklin, som hon inte längre lever med.
Äntligen ska hon få ge sin version hur hon upplevt Kevins uppväxt, och hon gör det med svart humoroch en nykter blick.

Meddelandet på den lilla griffeltavlan lyste mot henne med starka vita bokstäver.
Tina Evans förstod ingenting. Det var över ett år sedan hennes son Danny hade omkommit i en tragisk olycka.
Ingen hade rört griffeltavlan inne i Dannys rum sedan dess. Det hade inte stått någontingalls skrivet på den.
Men nu.... Inte död hjälp mig.....
Jag har inte läst böckerna än men ska börja ikväll på en av dem. Så ett litet tips bara.....
/kram Tingeling

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj, nu måste visst ta och läsa lite. Bra tips Tingelingan.

Anonym sa...

Den understa är bra!
Den har jag läst!

Jag har nyligen läst Lisa Marklunds nya "Livstid".

Den måste du läsas eller lyssna på!
Catarina Everlöv läser upp den och gör det så bra!

Ha det bra!
Kram!

Anonym sa...

Tack för tipsen! Det låter som spännande böcker. Du kan väl skriva en recension när du har läst ut dem? Kram,F
http://neverkeso.blogg.se

Anonym sa...

Tack för boktips...den nedre verkade spännande!Ja bra båda två fast på olika sätt!

Ha en skön fredagskväll..kram

Anonym sa...

På mitt nattduksbord ligger för tillfället Tess Gerritsens bok "Kirurgen"
En för mig ny författare,rekommenderas!
Skriver på ett fängslande sätt!
Kram!